Home

Rascolind pe internet am dat peste un interviu, realizat cu ceva timp in urma de catre Laura Elena Bejinariu, studenta pe atunci in anul III la jurnalism, pentru 360.uaic.ro

Am avut deosebita ocazie sa il intalnesc pe domnul profesor Ion Toderascu, fiind voluntar in cadrul zilelor Bibliotecii Central Universitare la aniversarea celor 175 de ani de activitate pusa in slujba studentilor. Am asistat, in sala, la conferinta dumnealui „Învataturile inalte” si Biblioteca. O evolutie comuna si m-a impresionat memoria pe care o are si capacitatea sa de a te purta prin coridoarele istoriei pana in prezent.

Citind interviul mi-am dat seama ca ma identific cu vibe-ul din perioada studentiei sale, indeosebi cu afirmatia dumnealui precum ca Iasul este „orasul marilor iubiri” si cu nostalgia pe care o are cu privire la mediul academic, pe care,de altfel, sper ca intr-o zi sa il imbratisez si eu.

„Exact acum 20 de ani, în 1991, cam pe vremea aceasta, Profesorul Toderaşcu ţinea, ca în fiecare an, ultima prelegere a cursului magistral de Istorie medie a României – cel mai greu şi, paradoxal, mai fascinant curs din facultate. Ca de obicei, la ora exactă, nici o secundă după, Profesorul şi-a scos ceasul cu lanţ din buzunar şi a spus simplu: „Asta a fost!”. Moment în care, în mod absolut spontan – pentru prima şi ultima oară în cei 4 ani de facultate – întregul amfiteatru plin de studenţi s-a ridicat în picioare şi a aplaudat timp de câteva minute. Îmi amintesc scena cu acea precizie pe care doar momentele marcante o dau. Eram unul din acei studenţi”. Dana Mavrodin – fosta studenta.

Interviul complet il puteti citi aici: http://360.uaic.ro/blog/2012/01/23/profesorul-ion-toderascu-trec-zilnic-prin-universitate-chiar-daca-nu-am-treaba-trec-sa-mi-incarc-sufletul-de-bucuria-acestui-palat-universitar/

ion-toderascu1

Prof.-Toderascu

Lasă un răspuns

