Home

560523_113174838814898_1191919855_n

Guest post by Tudor URSENTE  – PR&Communication Specialist

Problem? PRoblem solved!

Mic ghid pentru viitorii studenţi de PR şi Comunicare 

Când vine vorba de alegerea unei facultăţi, elevii români se lovesc de veşnica problemă numită indecizie. Acest lucru se datorează în mare măsură lipsei stimulării tinerilor din sistemul de învăţământ pre-universitar în alegerea unei cariere. Ne-am confruntat cu toţii cu această problemă. Am fost constrânşi să credem că fiecare materie e în egală măsură importantă (ce profesor îţi va spune vreodată că materia sa e inclusă în programă doar pentru a ocupa un spaţiu liber? ), că trebuie să învăţăm pe brânci pentru fiecare în parte. Dacă mai ai câteva luni până la decizia care îţi poate schimba viaţa şi nu ştii încotro să o apuci, nu-ţi fă probleme. Nu eşti singur!

Personal, am ajuns să studiez Ştiinţele Comunicării mai degrabă din inerţie. Mi-a plăcut întotdeauna să scriu, să creez ceva din nimic dar doream să mă înscriu la o cu totul şi cu totul altă facultate. Am avut norocul de a fi (cu ghilimelele de rigoare) deturnat de către nişte profesori cu care colaborasem în trecut în mass media, ajungând astfel să studiez un domeniu la care însă nu aş mai renunţa astăzi pentru nimic în lume. Se întâmpla în iulie 2010, cu doar o săptămână înainte de închiderea înscrierilor. Nu sugerez totuşi nimănui să-mi urmeze exemplul, motiv pentru care şi scriu aceste rânduri. Cred că e important să fim informaţi, conştienţi de ceea ce ne aşteaptă, pregătiţi pentru o cursă lungă, nu pentru un sprint. Nu ştiu dacă sunt în măsură sa-ţi dau ţie sfaturi despre carieră dar am să îmi dau toată silinţa. Ţine minte, tu rămâi cel mai bun filtru de informaţii, selectează de aici orice crezi că ar putea să îţi fie util pe viitor.

Aşadar, de ce ai nevoie pentru a studia PR şi Comunicare? În primul şi în primul rând de curiozitate, de dorinţa de a studia într-un domeniu care se extinde pe zi ce trece şi care e încă departe de a fi atins apogeul. Dacă există un foc viu care arde în tine atunci poţi reprezenta viitorul acestei nişe. Ai mai apoi nevoie de (şi aici nu am să mă cenzurez tocmai pentru că e esenţial să înţelegi exact la ce mă refer) coie. Da, exact cum am scris. “Metafora“ e intenţionată. Trebuie să ai curajul de a greşi pentru că o vei face din plin la început. Am început să ‘’lucrez‘’ în domeniu încă de la 16 ani, organizând diverse evenimente şi numai eu ştiu de câte ori am dat-o în bară în primul meu an… Am uitat să asigur sonorizarea pentru o trupă în cadrul unui eveniment, m-am lovit de problema falsificării de bilete, fiind nevoit să plătesc diferenţa de bani din propriul buzunar, am încurcat rezervări, am omis sponsori din prezentări digitale şi multe altele. Am învăţat însă din mers iar acesta a fost în definiv marele câştig. Această atenţie absolută la detalii o înveţi strict din practică (doar nu credeai că poţi ajunge să cunoşti toate dedesubturile şi subtilităţile doar citind nişte cărţi, nu? ). Nu-ţi fie teamă aşadar că o vei da la rândul tău în bară, teme-te doar de a nu o face. De ce? Pentru că atunci când începi o carieră ai de ţinut minte doar două lucruri, faptul că uneori câştigi iar alteori înveţi. Nu poţi pierde decât mai târziu. Ştiind aceste lucruri, implică-te în cât mai multe activităţi extra-curriculare! Organizează evenimente, creează, asociază-te cu diverse proiecte şi ONG-uri, câştigurile, deşi infime din punct de vedere material în primul an (primii ani) urmând a fi esenţiale pentru formarea ta ca PR& Communication Specialist (ei, dacă asta-i titulatura oficială, hai să o lăsăm aşa cum e, în engleză).

Curajul şi curiozitatea, deşi esenţiale, nu sunt însă totul. Aici e cazul să gândeşti tu introspectiv. Crezi că ai abilităţi de lider? Crezi că ai spirit organizatoric? Eşti o fire liberă, non-comformistă, pasionată de  non-formal? Ai o atitudine pro-activă şi dincolo de toate, eşti o persoană creativă? Dacă răspunsurile la aceste întrebări sunt pozitive, atunci cred din tot sufletul că aceasta este cariera pe care ar trebui să o urmezi. Repet, vei avea de învăţat mai toată viaţa (dar oare nu e ăsta unul din scopurile vieţii? ) într-un domeniu în plină expansiune dar recompensa va fi pe măsură. Vei avea ocazia de a creea, de multe ori din nimic, de a fi un demiurg din multe puncte de vedere. Vei face ce îţi place fără a te duce acasă plictisit, punându-ţi întrebări existenţiale (nu, în domeniul ăsta nu te vei plictisi şi nu vei considera absolut niciodată că munca ta e în zadar sau fără sens, câtă vreme o vei face cum trebuie) . Mai presus de toate însă, vei câştiga libertatea de a fi liber (şi nu, nu e  un pleonasm, vei înţelege asta, te asigur! ).

A da, era să uit! Reciteşte titlul! E un indiciu important. Această persoană vei fi tu. Profesionistul care poate scoate apă din piatră seacă, omul care vede dincolo de percepţia celorlalţi şi care poate salva situaţii considerate dramatice, creatorul, creierul, artistul. Destul de tare nu?

Anunțuri

3 gânduri despre „De ce ai nevoie pentru a studia PR şi Comunicare?

  1. Pingback: Despre ipocrizie si sinceritate. A mea si a altora. | Radu Rotaru

  2. Îmi place mult ce ai scris aici. De asemenea, și eu sunt studentă la Communication and Public Relations în cadrul S.N.S.P.A
    Țin să menționez că ai mare dreptate, fără devotament și implicare nu faci nimic. Ține-te de treabă și inspiră!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s