Home

Acestea sunt filmele adolescentei mele, sau mai curand a copilariei mele fericite. Nu sunt filme de box-office, cu incasari enorme. Sunt filme cu povesti simple, din viata reala, viata pe care unii dintre noi o simtim mai mult ca altii, poate mai profund, poate mai sensibili, poate mai recepitivi la ce se petrece in jurul nostru. Filmele de mai jos m-au marcat in sensul cel mai profund posibil, fiecare la vremea lui, fiecare la timpul lui, parca potrivit sa il vad atunci.

Doresc sa fac o precizare si anume ca ceea ce am scris mai jos este parerea mea, o perceptie proprie asupra filmului, a muzicii si a interpretarii povestii. Este posibil sa nu il intelegi la fel, sau sa nu il intelegi deloc. Recomand aceste filme celor aventurieri, sinceri cu ei insasi, inteligenti si simpli. 

Stay gold !

once-upon-a-time-in-america-5207d6cf9d3acPrimul film care imi vine in minte si care si-a pus amprenta asupra mea facandu-ma sa inteleg notiunea de prietenie naiva, pura, ca si evolutie a sentimentului in etapa maturizarii este „Once upone a time in America„. Un film in regia lui Sergio Leone avandu-l protagonist pe Robert De Niro in rolul unui gangster evreu. Este un film cu doua nominalizari la Globurile de Aur. Anul aparitiei sale este 1984, iar ca gen este crima-drama. Coloana sonora a filmului este semnata de naistul roman Gheorghe Zamfir. Este filmul care m-a motivat sa scriu prima postare pe blog, „despre regrete”, acum 8 ani.  O melodie din film http://www.youtube.com/watch?v=Jj5Xczethmw

8e07354bf7205adad31eb17ed0522f49Un alt gen de film de care, recunosc, am fost indragostit este „Bad education„. Filmul este regizat de Pedro Almodovar si spune povestea a doi tineri de 15 ani si a experientelor petrecute intr-o scoala catolica. Dincolo de tema filmului, expunerea sa ca si scenariu este fabuloasa, te surprinde la fiecare pas cu umor dar si cu drama celor doi prieteni de peste ani. Unele lucruri nu pot fi uitate.

downloadDaca esti un pusti si nu te intelegi cu mama ta, acesta este un film pe care merita sa il vezi. „I killed my mother” a avut o rezonanta deosebita in minte. Actiunea filmului nu am sa o dezvalui, dar aceasta este dublata de coloana sonora, absolut minunata. Xavier Dolan, face si de aceasta data o treaba foarte buna, sincera. O piesa din film, pe care nu o voi uita niciodata, pentru ca, nu-i asa, mama este cel mai frumos lucru din lume: http://www.youtube.com/watch?v=ANj6StScGYU

MV5BMTM1NzEwNzA5MV5BMl5BanBnXkFtZTcwNTE0NjAyMw@@._V1_SX640_SY720_Daca am tot vorbit de mama, recomand un film despre tata. Un film, atat de emotionant, incat, si acum imi aduc aminte, cum am stat in camera cu perdelele trase si plangeam. Era vara iar eu nu ma puteam opri. Nu rade, nu e deloc penibil. A plange este o dovada de curaj nu de slabiciune. Personajul principal este jucat de Robert De Niro, magistral. Recomand acest film, in special baietilor, cei care mereu, poate ca din teama de a nu isi dezamagi tatii, i-au mintit. Filmul se numeste „Everybody’s Fine„. Merita 🙂

a8_d__0_ColdShowersCu  totii am trecut prin perioadele noastre teribiliste, dar mai cu seama trec adolescentii francezi. „Cold Showers” este povestea a 3 tineri, 2 baieti si o fata, care ajung sa simta conflictul sexual si psihologic, specific la varsta adolescentei. Recomandat celor inteligenti.

a-single-man-poster-1_5245Suntem suma oamenilor pe care ii intalnim. Suntem suma experientelor avute. Un mentor si ucenicul sau. O poveste frumoasa de respect, de admiratie, de devotament, de iubire intre un profesor si elevul sau. Regizat de Tom Ford  „A single man” este un film exceptional prin poveste si fabulos prin interpretare. Colin Firth a primit o nominalizare la Oscar si una la Globurile de aur pentru acest rol. Coloana sonora, mai exact acesta melodie http://www.youtube.com/watch?v=mOmdNNJ_64Q este superba. Il recomand pentru nopti tarzii si pentru prieteni.

Un gând despre „Filmele adolescentei mele / filme care m-au marcat

Lasă un răspuns

